tirsdag den 10. april 2012

Kasteruner

Mine kasteruner er blevet færdige! Can I get a "wuuuuh"!?

Her følger en guide (hvis du også har en ubændig trang til at spå andre i kyllingeknogler):

Det skal nævnes, at denne guide, er den måde jeg tror man får det bedste resultat. Mine (mange) fejl har jeg derfor udeladt (men der vil senere komme et "what not to do"-indlæg)

Jeg lod mig inspirere af denne fremragende guide på Liveforum.

Du skal bruge:

2 poser hotwings. (Ca. 50 kr. i netto)
Chlorin
En ovn
En gryde (ca. 1 liters)
En detail-pensel og noget hobbymaling (Jeg har brugt warhammermaling; Scorched brown. Og Devlan Mud)

To do:
Tilbered og spis dine hotwings (eller inviter et par sultne venner)

Go!!
Kog knoglerne i en gryde med rigeligt vand. I ca. en halv time.
Rens knoglerne for kødrester og brusk. Og skrub dem derefter helt rene med en køkkensvamp.
Fordel knoglerne på en plade og lad dem stå i ovnen v. ca. 50 grader. Mine stod i ca. 3 timer.

Det tager lang tid. Og det er ulækkert. Men fik rene kyllingeknogler!
Tag dine knogler ud af ovnen.
(Put evt. knoglerne i en plastikpose med en 3% chlorinblanding og lad det ligge i et par dage. Det giver en fin hvid farve. Jeg har ikke helt gennemskuet hvor meget der skal til, ift. hvor hvide man vil have sine knogler. Men mere om mine problemer i mit "bloopers"-indlæg senere).

Mal runer på knoglerne. Jeg brugte en Scorched brown til at male motiverne, og en Devlan Mud, til at skabe nogle få skygger.

Runen Odal ellerila. Betyder noget i retningen af 'ejendom', 'rødder' og 'hjem'. Derudover er den associeret med Yggdrasils ni verdener.
Jeg brugte siden The Meanings of the Runes til min fuþark. Der kommer flere rune-sider senere, når jeg også skal til at have mine spåevner på plads.

A voilá. I give to you: The Fuþark.
Mine helt egne kasteruner! Er nu klar til at spå vikingernes skæbne på slagmarken! :)

1 kommentar: