søndag den 3. juni 2012

Boothack! (Post apoc-style)

Mine gamle vinterstøvler har fået nyt liv! Blev færdig med mit postapokalyptiske boothack i dag;
Post apocalyptic boothack 101! Jeg er så stolt!
Metalgitteret kan skaffes på din nærmeste genbrugsstation (dette har som jeg tidligere brugt til noget 40K-warhammer-terræn). Læderet er delene fra en gammel læderrygsæk, som jeg har farvet med skosværte. Jeg har ingen idé om hvor jeg købte støvlerne (men både snørebånd og sål var ved at give op)

Jeg skiftede snørebåndene på begge støvler ud med cykelslange (mit yndlingsmateriale pt.). Det virkede overraskende godt - det giver et nemt, støvet look. Sålen blev repareret med en limpistol.

Metalgitteret er syet fast på støvlen med hørtråd, ligesom kanterne på læderet er syet. Jeg brugte en syl til at lave hul i støvlestoffet.
... Steampunk lever ikke forgæves :)
Metalgitteret er fastsat på støvlen med søm, som er smeltet ind i sålen (de kunne ikke skrues eller sømmes i - åbenbart).
Det tog 80 år at få tilpasset metalgitteret. Men det virkede!
Nu bliver mine PA-projekter lagt til side for en stund. Bacheloren kalder, og er endnu ikke begyndt på mit Mythodea-outfit. Håber I synes støvlerne er lige så seje som jeg gør.

DFTBA :)

1 kommentar:

  1. hii hii
    nice job! those boots look awesome!
    do you speak english?

    SvarSlet