onsdag den 13. juni 2012

Armskinne (post apoc)

Har fået lavet min armskinne færdig! Wuh! Det er lidt et fuskerhack (men det er jo altid godt). Jeg er ihvertfald meget tilfreds med resultatet. Regner med at den vil matche min nerfgun utrolig fint :)

Armskinnen er er lavet af flette cykelslange, med en kant af gråt læder.
Jeg har brugt: sort hørtråd, saks, hobbykniv, lighter og læderlim.

Spænderne har jeg købt på Tekstilværkstedet på Kulturmaskinen i Odense (som kan mega-anbefales, især hvis man ikke selv ligger inde med 40 kvm. stoppet med symaskiner, lædergrej, og hobbyudstyr). Spænderne kostede 5 kr. stk. + 10 kr for at bruge værkstedet.

Cykelslangen kan fås gratis (hos en cykelhandler), og læderresterne til max 10 kr.

Har lagt blødt læder under cykelslangen på håndstykket for at gøre det mere behageligt at holde om.
"Mellemstykket" mellem underarm og håndflade er lavet sort, blødt læderagtigt stof, for at gøre området bevægeligt. Limede et stykke stof under den flettede cykelslange for at gøre det mere behageligt mod huden.
Flettede cykelslangen ind i læderet, og har lavet brændepletter. (More buuuuurn!)

DFTBA :)

2 kommentarer:

  1. Nice, Ville spørge hvor du foreslaar at faa fat i læderstumper?

    SvarSlet
    Svar
    1. Prøv http://www.laederiet.dk/, eller http://www.skindladen.dk/. Det kommer lidt an på hvor er i landet. Det læder jeg har brugt er fra en gammel rygsæk :)

      Slet