lørdag den 5. maj 2012

Fjerkappe (Valshamr)

Jeg fik stort set ikke brugt min kappe til Krigslive. Men nu er Mythodea i kikkerten, og indtil videre er mit bedste bud, at jeg kommer til at være i Jordlejren.

Men indtil jeg har fundet en plan for min kappes videre skæbne, ville jeg lige smide et par billeder af tilblivelsen:

Det fortælles i bl.a. i "Þrymskviða" at Freja havde en fugleham (nogle steder en falkeham), som bl.a. Thor og Loke låner, da Thor har fået stjålet sin hammer. Da Freja var den sidste tilbageblevne gud til Krigslive, virkede det oplagt at ære hende gennem lidt fuglehams-symbolik. (Og derudover kan kappen garanteret også bruges af diverse fantasy-karakterer)
Du starter med et stykke uld. Surprise!

Fix udstyr. Lædersaks, sytråd,
nåle, og fjer. And lots of 'em!
Et stykke stof, a ca. 8-10 cm. Lim.
Og et stykke stof mere. Med fjer imellem.
Og så laver du 80.000 af dem...

Placér fjerstykkerne som "skæl" ned
af ryggen på kappen.
Nakken er lavet af et ca. 30 cm. fjerstykke.
Herefter blev det dækket med en pelskant.
Kappen lukket. Med påsat pelskant.
Et stk. dejlig varm fjer/pels-påsat vølvekappe.
Der skal helt sikkert arbejdes videre på den. Men af et første kappeprojekt er det godkendt :)

DFTBA

Ingen kommentarer:

Send en kommentar